Sad huhuhu..


I’m back…tapi kene lak cerita sedih..Memula saya yang sakit tapi jenis selesema2 gitu…Tapi kalu teringat balik ada la sakit tekak tu…Perit nak menelan, jari2 ada gak 1, 2 bintik merah tapi tak perasan sangat…Badan tak panas pun nak kata demam emm cam tak…sakit tekak byk bercakap la kot saya pk….So minum air banyak ja la ubatnya…SO hilang camtu ja…Esok tu Aisar plak tiba-tiba panas badan tengahari sabtu tu…Padahal br kejap tadi duk main sakan…Petang tu terus amik ubat…Bdk2 bukan leh tanguh2 rawatan diorang nih…Emmm Doktor kata suspected Hand, Foot n Mouth disease (HFMD)…Dlm hati minta2 la bukan…Esok tu emm sah mulut dh kuar ulser n tangan n kaki dh ada bintik2 merah…Mulut tak nak buka dh si kecil nih…Saya nak check tgk pun tak bagi dah sakit…Tapi dpt tgk gak emmm mmg banyak ulser…Bayangkan kita org dewasa 1 ulser pun pedih nih saya nampak 5 biji ulser (yg nampak yg tak nampak tak tau la brpa banyak) dalam mulut aisar…Ya Allah cepatlah sembuh anakku nih..sebab makan dah kurang tak nak buka mulut…Tapi kalu lapar sgt dia makan juga…Alhamdulillah hari ke3 anak saya dah sihat makan dah lalu n ckp buka mulut dh mahu…Alhamdulillah…Syukur…

Rabu aritu minggu nih la…Aisar kena Sabtu sebelum tu…Abah dia lak pedih2 mata…panas badan cam demam sikit…Tahan lagi makan ubat saya yg ada kat umah nih…Tak tahan dah pas keja terus gi jumpa Doktor emm doc kata org tua2 jarang2 kena HFMD ni tapi kalu kena sengsara la sikit…Mmg betul…Suami saya kena makan bubur ja…Ulser dia bkn kat bibir tapi kat area tonsil emm mmg mkn tak leh yg keras2 laa…Telan tak lepas sakit…Tak pa satg saya tunjuk gambar…Teruk dah doc kata..Doc pun bg la antibiotik, ubat etc…Arini jumaat MC la si suami saya nih…Kalu tak kami dah lepas ke Mersing nk makan kenduri adk saya kawin huhuh…Tak dapek la nampak gayanya…ok tgk pic dia lak…

Tangan

Kaki

Mulut…OMG sakit  sgt nampak ciannns…

Esok2 tu lega la tu…Aminn…

2 thoughts on “Sad huhuhu..

Leave a Reply

