Balik kampung


Salam kenkawan,

19092009437
Pakar sedang membalut ketupat palas kekeke

Sekian lama tak menulis, harini saya kembali dengan mood yang baru banyak yang nak dikongsikan bersama. Cerita apa lagi kalau bukan cite balik kampung. Sebelah suami semestinya sebab saya memang tinggal dengan mak dah hehehe..Balik sehari sebelum raya ke Kg Bukit Aping, Serdang, Kedah.  Mak mentua saya akan sibuk buat benda2 lain jadi sebagai menantu apa lg kalau tak menolong kan..Sememangnya saya ler yg akan balut ketupat daun palas..Sebenarnya sebelah suami depa buat ketupat daun nyoq. Saya pun baru tahu semenjak kahwin dengan hubby saya nih..Ada gak org utara wt ketupat daun nyoq..Abah kata thn ni kita buat ketupat daun palas jadi..Saya je lah yang tahu nak balut ketupat nih akan balutkan heheh..Ketupat daun palas abah gak yg ajar mak mentua saya cara2 nak batulnya..Abah mentua saya nih semua serba tahu..Pandailah pendek kata..Ok dah siap2 balut ketupat.. Tgk ank saya pula, main sakan sungguh dengan sepupu dia..Tak ingat kat mama dia dh..Emm nk berkawan sungguh lah..tapi nasib baik aisar pandai jg diri..boleh la mama n abah aisar wat keja..

19092009430
Khusyuk main

Esoknya kami bangun awal siap2 nak beraya..Anak saya pun mcm tau2 ja bangun awal gak utk raya (slalunya kul 10 br si kecil tu bangun)..Saya tolong2 mak masak nasi daging juadah masa raya nih..Mak masak lauk ayam masak kuzi sedap wehh dan gak ler blajar mana tau sok2 nak try kat umah ..Huby saya suka sgt masakan kuzi ayam nih..Breakfast dulu pastu p solat raya. Pas balik solat raya kami beraya sesama keluarga dan pegi sekejap ke rumah makcik beraya..Keluarga makcik hidangkan mee sup. Terpaksa mkn gak wpun masih kenyang breakfast td. Kami share je mee 3 beranak heheh…Mmg raya nih time yg sangat menambahkan berat badan yg sudah diakui berat huhu..

Tak suka tgk kamera aisar nih
Tak suka tgk kamera aisar nih

Bagi saya dan keluarga terasa raya tahun nih raya paling bermakna..Tiada perasaan yg tersinggung atau perkara2 yang mengganggu emosi kami..Syukur Alhamdulillah..Petang raya tu seperti kelaziman akan balik ke rumah sebelah saya pula…utk beraya dengan mak ayah di Sungai Petani..On d way singgah jap kat Junjung umah Tok saya…Maklum lah kahwin dgn org senegeri nih anytime nak balik tak jadi masalah lah..Naik keta balik jelah mana2 pun..Jangan jeles ekkk kenkwan…saya bersyukur sangat kepada Allah SWT atas semua kurniaanNya kepada kami sekeluarga..

My huby, aisar n ank sdara, last2 gambar saya tak dak huhuh
My huby, aisar n ank sdara, last2 gambar saya tak dak huhuh

Ayah saya pun masa raya nih dia sihat Alhamdulillah..Progress tubuh dia melawan chemo baik sgt…Rehat 2 minggu dia recover balik dengan lalu utk makan semula…Saya lega kalu ayah saya mau mkn semula..makan lalu lak tu Alhamdulillah..Kalu tak lalu makan runsing kami semua kat umah nih…Tak dak pantang2 apa pun sebab dia mmg kena mkn utk bina balik sel2 yg dh mati kena chemo tu..Abg, akak dan adik2 sya semua balik beraya bersama nak tgk n jaga ayah wpun sekejap..Ok lah kenkwn sampai sini dulu..Wassalam…

Nih la sepupu2 aisar..Ada 2 org lg tak balik raya sbb raya turn balik kelantan...
Nih la sepupu2 aisar..Ada 2 org lg tak balik raya sbb raya turn balik kelantan...
Ada gak gambar 3 beranak heheh
Ada gak gambar 3 beranak heheh

4 thoughts on “Balik kampung

Leave a Reply

