Kanser


20082009060I would like to share with u guys about my father..Date 22th Aug my father been dignosed of stage 3B lung cancer.. Dahsyat sgt dpt tau dr GH Penang ttg news tu..B4 this SP hosp dh bgtau mungkin ketumbuhan, tp tak sah lg (tp saya dh perasan doc tu tau dah mmg confirm kanser)..Kebetulan sungguh saya pun kerja ngn tempat yg core bussines dia oncology treatment..So tau juga la apa benda yg doc tu nak sampai kan..Ayah saya dia cool ja dia redha ngn takdir ilahi tetapi dia tetap akan berusaha juga untuk menghadapi cabaran yg bakal dihadapi seperti yg biasa didengari di luar sana tentang perawatan kanser nih…

Saya masa balik dr GH penang ngn huby lalu plak sekolah2 kat tepi2 jalan tu..HUHUHU waaa nangis teruk sgt coz tingst terus ayah hantar saya p sekloah..terkenang masa kecik2 dulu sgt sedih…husband cuba pujuk saya ckp tak pa sya nak layan perasaan dulu…so i just cry deep inside my heart thinking of my father..Ayah kata dia syukur dpt tau dia sakit kronik..Allah bg tanda2 yg dia akan mengadap ilahi dlm masa yg tidak pjg…Saya lg sedih huhu..Tp bak kataorg tua2 kelapa muda pun kdg2 jauh awal dr kelapa tua dr tandannya..Bila2 masa kita tak kira usia akan pergi mangadap Ilahi tanpa kita ketahui..tidak dapat dilambatkan tidak dpt dicepatkan…Telah ditentukanNya..

Ayh done his chemo with cycle 2 yet to finish another 4 perhaps..so far his suffering from vomitting and don hv appetite after 4 days chemo..by that time he just ask for fruits n we give him supplement for his strength..tapi ayah saya sgt kuat menghadapi dugaan melawan penyakitnya…dia sgt kurus skrg ni…Ayah saya ni dulu cukup jg kesihatan tetapi bab smoking tak leh lawan n we assumed tht this cancer due to his bad habit SMOKING..So u guys out there dont ever try to smoke or wht ever that related to its…Korg buat korg tak tanggung sorg korg ajk ahli keluarga korg sama tau…Ni pun kena bg nasihat gak sayangi org yg tersayang…Dah cukup takat ni dulu…06082009037tu gmbr ayah saya duk tunggu nak chemo n pas chemo…Bukan same date gambar tu ada yg masa balik umah br dp simptom2 ada yg masa rawatn dia terus dpt simptom..28082009068gambar ngn cucu2 tu masa ayh pas chemo tunggu nak chemo lak next 2 week..nampak sihat kan..Hope dia sihat semula Aminn…

4 thoughts on “Kanser

Leave a Reply

